Jump to content

Why hasen't the Blue Marine been featured in any other Starfox games?


CrypticQuery

Recommended Posts

A couple of days ago, I visited the South St. Seaport in Manhattan, NY.  While I was there, I saw some pretty interesting stuff, but as I looked into the rippling waters, I couldn't help but to think to look for the Blue Marine.  I didn't find it  :( but I wondered why this vehicle was never featured in another starfox game.  I think it has a lot of potential!

Link to comment
Share on other sites

hmm...I guess they just forgot about it. In many space faring sci-fi's, sea voyage is usually left out of the picture for some reason...perhaps the team thought the arwing is more versitile?

Link to comment
Share on other sites

erm in my opioin i don't think they had no need for it at all!  i think they put it in 64 to spice it up more

Link to comment
Share on other sites

Because slippy sucks. End of story.

Nah, I think it's because there was no skill to it. I'm sure everybody who has played the blue marine remembers nothing but the spam of Barrel Rolls and the B button.

Link to comment
Share on other sites

Guest FoXXX

Because slippy sucks. End of story.

Nah, I think it's because there was no skill to it. I'm sure everybody who has played the blue marine remembers nothing but the spam of Barrel Rolls and the B button.

LOL, yeah, they probably should have added a limit on torpedoes :)

Link to comment
Share on other sites

The Blue Marine is slow, it's ugly, and it handles like a shopping cart.

Isn't that what Peppy uses as an escape pod in Assault though?  :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest FoXXX

The Blue Marine is slow, it's ugly, and it handles like a shopping cart.

Isn't that what Peppy uses as an escape pod in Assault though?  :wink:

I don't think so, it looks like the bridge part of the GF, but idk

Link to comment
Share on other sites

It was a part of the Great Fox bridge Peppy and ROB escaped in if I remember correct.

The Arwings are slow enough as it is, we don't need anything slower than that IMO.

Link to comment
Share on other sites

I know he didn't actually escape in the Blue Marine, but there was some speculation before! (hence the wink)

Link to comment
Share on other sites

Because of command (that never happened lol) arwings can go underwater now, so the blue marine is an invalid ship.

Yet another reason why Command makes no sense.....

Link to comment
Share on other sites

Yeah. Next thing you know, animals can talk.

:lolhyst:

Well, maybe the blue marine is built for deep underwater missions and arwings can't take the pressure if its too deep. idk...  :oops:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...